Persoonlijke LeerPlan-gesprekken

Persoonlijke LeerPlan-gesprekken

Bij ons is het voeren van een ouder-kind-gesprek heel gebruikelijk. Dit noemen wij het persoonlijke leerplangesprek). Dit gesprek tussen kind, ouder(s) en coach heeft als doel om een relatie op te bouwen en ouders te betrekken bij de leerontwikkeling. Van (één van de) ouders wordt verwacht dat ze bij de gesprekken aanwezig zijn. In het gesprek creëren we een sfeer waarin het kind zich vrij voelt om te vertellen en zijn gevoelens te laten zien. Daarnaast is het gesprek belangrijk voor de cognitieve ontwikkeling. Er worden belangrijke denkprocessen op gang gebracht. Kinderen denken in het gesprek zelf na over hun leerproces en leren zichzelf steeds beter kennen. Uit zo’n gesprek kunnen persoonlijke leerdoelen volgen. In jaargroep 1, 2 en 3 (Jonge Kind) is de frequentie van gesprekken drie á vier keer per jaar. In de leerjaren 4 t/m 8 (Het Schoolkind) vijf keer per jaar.